همشهری آنلاین: عکسهای منتخب نخستین جشنواره ملی عکس ایران در دو بخش پاییز و زمستان از دوشنبه 20 آذر تا روز جمعه 24 آذر ماه از ساعت 9 تا 19 در مجموعه گالری شماره یک و دو فرهنگسرای ملل در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

عکاسی

به گزارش ایرنا، از مجموعه 124 قطعه عکس راه یافته به نخستین جشنواره ملی عکس ایران، مجموعه عکسهای پاییز و زمستان این جشنواره برای مدت پنج روز در فرهنگسرای ملل واقع در خیابان قیطریه، پارک قیطریه به نمایش در می‌آید.

نخستین جشنواره ملی عکس ایران با موضوع طبیعت زیبای ایران سال گذشته از 29 آبان تا 5 آذر ماه در خانه هنرمندان ایران به نمایش در آمد و دومین دوره این جشنواره با 120 قطعه عکس از زیبایی های ایران از بهار تا زمستان از 24 دی تا 7 بهمن ماه در موسسه فرهنگی و هنری صبا به نمایش گذاشته می‌شود.

حضور در طبیعت باعث لذت و احساس آرامش می‌شود

سعید محمودی ازناوه عکاس و یکی از اعضای هیات داوران جشنواره ملی عکس ایران در باره وضعیت و اثر گذاری جشنواره عنوان کرد: جشنواره ای که در حد ملی برگزار می‌شود طبیعی است تعداد مخاطبان بیشتری نسبت به سایر جشنواره‌ها دارد و این مسئله باعث می‌شود تعداد زیادتری از عکاسان انگیزه حضور و رقابت با سایرین را داشته باشند.

این مدرس عکاسی افزود: این تخصصی برگزار شدن جشنواره در حوزه طبیعت بسیار مهم است؛ طبیعت بستری است که مردم با هرنوع دغدغه و تفکرات مایل به حضور در آن هستند. حضور در طبیعت باعث لذت و احساس آرامش می‌شود.

وی با اشاره به لزوم بکر بودن عکس طبیعت افزود: برجسته بودن موضوع طبیعت هم درعکس نکته مهمی است.

برخی از مواقع ممکن است شما یک بوته بسیار زیبا در طبیعت خشک کویری ببیند که برای عکاسی بسیار جذاب است و برای بهتر نشان دادن کیفیت عکس می‌توان از شرایط نوری مختلف استفاده شود.

 

کد خبر 193885

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز